reklama

čo (ne)potrebujem

Chcel by som sa len tak zamyslieť nad sebou a nad životom a aj keď to teraz vyznie ako jedno veľké klišé, napriek tomu píšem že...,

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

že napríklad ja nepotrebujem milion moderných vecí, ja nepotrebujem najnovší mobil, model auta, PC, dvd rekordéra a iných "super" vymožených vecí dnešnej modernej doby. Nepotrebujem počúvať depresívne správy kde človeka viac deprimujú ako informujú...ale veď novinárčina je svätá inkvizícia na peniaze, ak sa podarí, nepotrebujem sa kŕmiť milionom reklám, miliónom priam zbytočných informácií, nepotrebujem žiadne "cool" "in" a iné priblblé frázy, odvodené z angličtiny, dehonostujúce moju rodnú reč a iba potvrdzuzujúce našu slovenskú sociálnu nesvojprávnosť..
Nepotrebujem byť o všetkom hneď a za každú cenu informovaný, nepotrebujem vidieť v krátkych správach našich elektronických médií to morbídne a neľudské násilie, ktoré aj tak neodstránim, akurát depresívne nahlodá moju dušu.. Nepotrebujem mať za každú cenu najnovšie módne výstrelky hoc na ukor ich drahoty a možno aj toho, že sa v nich necítim dobre. Proste nepotrebujem mať okolo seba kopec harabúrd či už elektronických, alebo informatívnych.. Nechcem byť ale sto rokov za opicami, no zároveň nič netreba preháňať a osobne mám pocit, že ľudstvo si svoj život síce technikou zjednodušuje, práca je ľahšia, no ubíjame zároveň v sebe čosi prirodzené. Čosi, čo ešte našich rodičov robilo šťastnejších, pretože si vedeli viac vážiť aj maličkostí. Vedeli sa porozprávať z očí do očí, vypiť si v kľude kávičku a vyjsť s deťmi cez víkend do lesa.. Nenadarmo sa vraví, že v jednoduchosti je krása.
A čo vlastne potrebujem..? Potrebujem zopár jednoduchých a nádherných vecí potrebných k životu, dobre hoc aj jednoduché jedlo, posedenie s rodinkou a priateľmi trebars pri opekačke, potrebujem prírodu, potrebujem pohár čerstvej studenej vody v letnom sparne, namiesto umelej Coca Coly.. potrebujem viac sa uvoľniť, aby som mohol vnímať jednoduchosť života, potrebujem rodinku, ktorú môžem milovať a mať pocit, že som milovaný.. (asi každý) potrebujem sa radšej o zastavku prejsť pešo, ako hromžiť nad zmeškanou električkou, až mi navrú žily na krku a stúpne tlak na infarkt.. Potrebujem viac vychutnávať, menej porovnávať, menej závidieť, menej potrebovať, menej byť obmedzený miliónom potrieb, ktoré si človek ukul ako okovy sám.. Potrebujem jednoducho, ale SKUTOČNE ŽiŤ!

Peter Valachovič

Peter Valachovič

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Pozorujem život ako mi uniká a zároveň sa ho učím nedobiehať... Zoznam autorových rubrík:  BásneSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu